05 de març, 2009

L’abús de bancs d’imatges en publicitat

La noticia de la utilització de fotografies fetes a les Bahames i a Austràlia en una campanya publicitària de turisme de la Diputació de Girona, crec que posa de manifest l’abús dels bancs d’imatges no reals en publicitat; però si la campanya és promoguda per un organisme públic pot arribar a ser un fet greu.
Els bancs d’imatges són empreses que comercialitzen fotografies de molta qualitat de tot tipus de temàtica i és un recurs que utilitzen sovint les agències de publicitat i els estudis de disseny gràfic. Aquest recurs estalvia diners i temps a l’hora de crear una campanya o d’il·lustrar fotogràficament un producte d’edició gràfica comercial. Però, com en el cas de la campanya de la Diputació de Girona, sovint s’abusa d’aquest recurs utilitzant-se imatges que no responen a la realitat del lloc o servei que ofereixen les empreses contractants d’aquestes imatges.
Ara, el cas d’aquesta campanya de la Diputació de Girona és molt greu. Considero que és un veritable frau. L’agència de publicitat contractant va utilitzar imatges d’un banc sabent que no corresponien a cap paisatge de la província de Girona; i ho va fer, segurament, per estalviar costos i tenir més marge de benefici, no pagant a un fotògraf professional per fer les fotos. I no serveix la excusa de que no hi han bancs d’imatges sobre el paisatge i de turisme de Catalunya, només cal veure revistes de qualitat com “Descobrir Catalunya” on el nivell de fotògrafs catalans o espanyols és molt elevat; però es clar, aquesta feina s’ha de pagar perquè fer una bona foto no és sempre tan fàcil (cal buscar l’angle adequat, l’època adequada i la llum adequada...).
Aquest cas de la Diputació de Girona hauria de fer caure la cara de vergonya als responsables de l’agència publicitària que va fer la campanya i als responsables de la Diputació que van supervisar la feina feta.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Tienes toda la razón,hermanito

Joan Vendrell i Campmany ha dit...

Els que no han conegut mai la vergonya, no és possible que els hi caigui la cara.

De ben segur que algú "ha xupat" en aquesta campanya. Avui dia, malauradament, ser una persona corrupte, ja no és cap desprestigi. Ho son quasi tots, i els que no ho son, formen part de les excepcions que confirmen aquesta regla. Es certament llastimos.

dani ha dit...

Ostres, sí ...

Quina vergonya... Mira que usar la foto aquesta, en comptes d'usar una de la costa brava....

En això que dius de que va agafar i usar aquestes fotos d'un banc d'imatges per estalviar diners, no crec que sigui la veritable raó, ja que imatges de la costa brava, com les usades, de ben segur que hi ha, en bancs d'imatges local, com per exemple el "baiximagenes", que dóna fotos al Baix llobregat. AIxí que no crec que sigui una raó factible. Jo crec que es va voler crear una imatge concreta, enganyosa, i que a més, en cas de que passés el que ha passat, no hi hauria millor publicitat... Está en boca de tothom.

Salutacions!!

Julio Pulido ha dit...

Peor todavía cuando en vez de cogerla de un banco de imagenes se la birlan a un particular.
Un saludo Xavi.

Ricardo ha dit...

Lo tremendo del caso es que en la Costa Brava existen paisajes mucho más atractivos... en fin cosas que pasan.

Peor es el caso que comente en los foros de Afoboi referentes a el lanzamiento de una cámara de fotos, las imágenes de promoción estaban realizadas con una cámara de la competencia y los incompetentes se dejaron los datos Exif en el archivo...

Un abrazo

Xavier Sánchez i Torres ha dit...

M'he fet el proposit d'aconsseguir un parell de fotos a la pròpia Costa Brava per demostrar ue es poden fer aquest tipus de fotos... A veure que surt...

Julio Pulido ha dit...

Si te haces de un modelo como él de arriba, me avisas Xavi, seguro que petamos en banco de datos.
Un saludo.