12 d’octubre, 2008

Els vells camins de Sant Boi (II). El Camí Ral.








Si hi ha un vell camí de Sant Boi que hagi tingut una importància al llarg de la història pel seu paper com a antiga via de comunicació, és el Camí Ral. D’aquest camí ja us vaig parlar en el post “L’oblidat Estret de Roques”. Va ser una important via de comunicació que va existir des de Barcelona fins a Vilafranca del Penedès, essent una alternativa a l’antiga Via Augusta i una important “carrerada” medieval pel pas de transhumància. La seva importància viària va desaparèixer al construir-se a mitjans dels s. XVIII la carretera de l’Ordal (N-340) i el pont de Molins de Rei. Si voleu una informació més detallada sobre la història d’aquest camí us recomano que llegiu el meu treball “El Camí Ral. Recerca de restes de l’antic Camí Ral de Barcelona a Vilafranca del Penedès a la zona forestal del terme de Sant Boi”. Les fotografies que veieu corresponen a un tram d’uns 500 m que s’ha conservat intacte a l’alçada del km. 2 de la carretera de Sant Climent i que es va “salvar” de ser engolit per la construcció de l’actual carretera gràcies a que fa més de 100 anys els enginyers van desestimar el aprofitar-lo per passar per aquest tram. Recents treballs de neteja del camí han permès observar uns murets laterals i unes interessants roderes excavades en el rocam de llicorella.

1 comentari:

Manel ha dit...

Hola Xavier.
Fent recerca sobre el Camí Ral, he trobat el teu blog. Ha estat una sort perquè això m'ha permès descobrir-lo. Cosa per la qual et felicito ja que el veig molt interessant.
He fet una entrada al meu blog sobre la visita que vaig fer recentment a l'Ermita de Sant Ramon. I, amb el teu permís, he fet menció de la teva publicació. Ho pots veure en aquest enllaç: http://manelcom.blogspot.com/2013/04/pujada-lermita-de-sant-ramon.html
Afegeixo el teu blog a la meva llista de seguits. Espero poder seguir gaudint de les teves propostes.
Una salutació.